Frakt

När du handlar hos oss ingår alltid moms i det angivna priset. Frakten är fri för ombudsleveranser inom Sverige när du handlar för mer än 500 kr. Under detta belopp debiterar vi 99 kr för frakten.
Vi levererar de flesta produkter och tillbehör inom Sverige, i samarbete med PostNord med vissa undantag.
Om en vara finns i externt lager och varumärket är Texadesign sköts leveransen av DHL, är varumärket Sandsten eller Lightning by Havsö sköts leveransen av DB Shenker. Därför kan alla dessa samarbetspartners komma att utföra er leverans om er beställning omfattar en kombination av olika varumärken. Fraktkostnaden förblir dock densamma som för en enda leverans.

OBS! Ej uthämtat paket regleras som retur av paket. Till en kostnad av 99Kr i returfrakt.

Ombud

Din beställning levereras till ditt närmaste postombud.
Du kommer att få en avisering via e-post därefter SMS. För ej uthämtat paket skickas en post-avi till din adress som påminnelse.
För att kunna lösa ut paketet krävs det att du har med dig giltig legitimation. Ett postpaket ligger kvar hos postombudet i 14 dagar från ankomstdatumet.

Hemleverans

Leverans sker till din dörr helgfri vardag dagtid (08.00-17.00) eller kvällstid (17.00-21.00). Valbara tidsintervall kan variera beroende på vilken ort leveransen ska ske till.
PostNord kommer att skicka SMS till dig när paketet nått sista terminal, i SMS:et framgår valbara tidsintervall för leverans.
Du bokar leveranstid genom att svara på SMS:et. Tänk därför på att registrera ett giltigt mobiltelefonnummer.
Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta PostNord via telefon: 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. PostNord har då rätt att debitera dig den uppkomna kostnaden. För särskilda villkor vänligen se: Postnord 

Hemleverans Pall

Tyngre och större gods måste levereras med pall, vilket sker till gatuplan helgfri vardag mellan kl. 09.30-11.30 och 13.30-15.30. Posten kommer att kontakta dig för att meddela lämplig utkörningsdag och ungefärlig tidpunkt.
Tänk därför på att registrera lämpligt telefonnummer som Posten kan nå dig på dagtid. Om du skulle missa den bokade tiden kan du kontakta Posten via telefon: 0771-33 33 10 för att bestämma en ny utkörningsdag. Posten har då rätt att debitera dig den uppkomna kostnaden. För särskilda villkor vänligen se: Postnord

Företagspaket

Leverans sker till registrerad företagsadress vardagar mellan kl. 08.00-17.00.
Ingen avisering sker innan. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och försändelsen kan sedan hämtas på Postens Företagscenter eller Postens Åkericentral.

Hämta i butik

Beställ din vara på nätet och hämta sedan när det passar dig i vår butik i Norrköping. Du kommer få en avisering via SMS när din produkt kan hämtas. Se butikens öppettider.

OBS! Extra kostnader kan tillkomma vid leverans som kräver båttransport inom Sverige.

Speditörer – Leveranstider

Leveranstiden är normalt ca 2 - 9 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager. Vi gör alltid allt vi kan för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt. Vid förlängd leveranstid tar vi alltid kontakt med dig via e-post. Du har då givetvis rätt att avstå, alternativt ändra din beställning. 

Leveransbekräftelse

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post. Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager och ett sms när de ankommer till ditt ombud.

Transportskador - felleverans

Se Returer --> Transportskador

Utebliven leverans

Vid utebliven leverans ringer du oss via telefon: 011- 300 45 58 eller mejlar till kundservice@ljusihem.se