Så här handlar du

När du har hittat en produkt du vill köpa klickar du på ”Lägg i Kundvagnen” för att lägga produkten i ”Varukorgen”. På samma sätt lägger du till ytterligare produkter i din varukorg.

Efter att du har lagt alla produkter du önskar köpa i varukorgen går du till kassan, du hittar kassan genom att klicka på ”Varukorg” längst upp till höger, och sedan på ”Till kassan” i fliken som öppnas.

Välj önskat leveranssätt (Fri frakt, Hämta själv i butik eller Hemleverans).

Kontrollera att alla de produkter du önskar köpa finns med i din varukorg. Vill du ändra antal eller ta bort någon produkt kan du göra det här genom att trycka på - + x symbolerna.

Vill du lägga till en produkt i din varukorg letar du upp den som vanligt och klickar på ”Lägg i Kundvagnen” för att uppdatera varukorgen, och klickar dig sedan vidare till kassan igen.

Fyll i dina adress- och personuppgifter. Här kan du för vissa betalsätt enkelt låta hämta dina adressuppgifter från folkbokföringen.

När du har fyllt i ditt personnummer, som då automatiskt förs in i formuläret. Du fyller även i den e-postadress och det telefonnummer (helst mobilnummer) du enklast nås på. Kontrollera gärna att dessa uppgifter är korrekta.

OBS! Reservation för feltryck information, priser, artikelnummer, artikelbeskrivning, artikelbild.

Betalningssätt

Klarna administrerar alla våra betalningar eftersom vi använder Klarna Checkout som betalningssystem.

Med Klarna Checkout först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Vilka betalsätt som erbjuds dig kan variera beroende på klarnas kreditbedömning.

Betalningsalternativ:

Kortbetalning med Visa och Mastercard

Faktura via Klarna 14 dagar

Kampanjfaktura (förlängd förfallotid, avgift 29 SEK)

Delbetalning hos Klarna (Klarna konto)

Fast delbetalning hos Klarna på 6, 12 eller 24 månader

Direktbetalning via Handelsbanken, Nordea, SEB och Swedbank

Alla kortuppgifter och personuppgifter gäller din betalning sparas säkert på Klarnas servrar. Inga kortuppgifter hanteras av ljusihem.se. Mer information gällande Klarnas betalningsalternativ och villkor man kan hitta här: https://www.klarna.com/se/villkor/ eller via telefon: 08-120 120 10

Återbetalning - Kreditering

En återbetalning / kreditering ska ske inom 14 dagar från det att du meddelat oss rörande att du önskar nyttja din ångerrätt. Återbetalning sker när varan har kommit oss tillhandla på vårt lager och returen är godkänd enligt våra returvillkor.

För mer information enligt återbetalning / kreditering, vänligen kontakta Klarna på telefon 08-120 120 10 eller läs mer här: https://www.klarna.com/se/villkor/

OBS! Om du väljer att betala med kort eller banköverföring debiteras ditt konto omedelbart även om din order inte finns i lager och kan skickas inom avgiven tid. Om din order makuleras eller avbryts kan det dröja några dagar innan dina pengar återbetalas till ditt konto.


Europeiska Kommissionens Tvistlösning
Europeisk lagstiftning kräver att alla webbutiker innefattar följande länk till Europeiska kommissionens onlineplattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/consumers/odr/


Hantering av personuppgifter och Dataskyddspolicy

Vill du veta mer om dina rättigheter eller hur ljusihem hanterar dina personuppgifter? Här kan du läsa vår uppdaterade personuppgiftspolicy.

Force Majeure

Revvma EL – Ljusihem AB är inte ansvariga för skada eller försening som beror på lagbud, myndighetsåtgärd, mobilisering, krigshändelse, beslag, valutarestriktion, systemfel, fel eller inskränkningar i leveranser från underleverantörer, strejk, lockout, bojkott, blockad eller annan liknande omständighet som antingen hindrar eller försvårar Ljusihem:s fullgörande i sådan grad att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.