Logga in
  • Kundservice 011-300 45 58
  • Fri frakt över 500kr

Logga in

X
STÄNG


  • Så här handlar du

    • När du har hittat en produkt du vill köpa klickar du på Lägg i Kundvagnen för att lägga produkten i Varukorgen. På samma sätt lägger du till ytterligare produkter i din varukorg.
    • Efter att du har lagt alla produkter du önskar köpa i varukorgen går du till kassan, du hittar kassan genom att klicka på Varukorg längst upp till höger, och sedan på Till kassan i fliken som öppnas.
    • Välj önskat leveranssätt (Fri frakt, Hämta själv i butik eller Hemleverans).
    • Kontrollera att alla de produkter du önskar köpa finns med i din varukorg. Vill du ändra antal eller ta bort någon produkt kan du göra det här genom att trycka på - + x symbolerna.
      Vill du lägga till en produkt i din varukorg letar du upp den som vanligt och klickar på Lägg i Kundvagnen för att uppdatera varukorgen, och klickar dig sedan vidare till kassan igen.
    • Fyll i dina adress- och personuppgifter. Här kan du för vissa betalsätt enkelt låta hämta dina adressuppgifter från folkbokföringen, när du har fyllt i ditt personnummer, som då automatiskt förs in i formuläret. Du fyller även i den e-postadress och det telefonnummer (helst mobilnummer) du enklast nås på.
    • Välj det betalningssätt du önskar använda. Läs mer om våra olika betalsätt & finansiering

      OBS!

      Om du väljer att betala med kort eller banköverföring debiteras ditt konto omedelbart även om din order inte finns i lager och kan skickas inom avgiven tid. Om din order makuleras eller avbryts kan det dröja några dagar innan dina pengar återbetalas till ditt konto.
    • När alla uppgifter är rätt ifyllda och du säkerställt att du lagt i rätt produkter i varukorgen väljer du att bekräfta din order genom att klicka på Slutför köp.
    • När du bekräftat din order hanteras din betalning av Klarna enligt villkoren för det betalningssätt du valt samt de leveranssätt som du önskar.
    • Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post som bekräftar att vi har mottagit din order.
    • Du kommer även att få ett e-postmeddelande med en leveransbekräftelse i samband med att dina produkter lämnar vårt lager.
  • Leveransvillkor

    • När du handlar hos oss ingår alltid moms i det angivna priset. Frakten är fri för ombudsleveranser inom Sverige när du handlar för mer än 500 kr. Under detta belopp debiterar vi 99 kr för frakten.
    • Vi levererar alla produkter och tillbehör inom Sverige, i samarbete Postnord.
    • Väljer du Ombudsleverans, hämtar du ditt paket på ert närmaste uthämtningsställe.
    • Du kan även välja hemleverans med Postnord, alla hempaket kostar 149 kr. I detta fall blir du uppringd av Postnord i förväg och bestämmer en tid för leverans som passar dig.
    • OBS!


      Extra kostnader kan tillkomma vid leverans som kräver båttransport inom Sverige.
  • Speditörer

    • Ibland kan det dock ta lite längre tid än beräknat, om vi till exempel får vänta på leverans från leverantören.
      Leveranstiden är normalt ca 2–7 arbetsdagar, beroende på om produkten finns på vårt centrallager eller om den beställs på begäran direkt från leverantörens lager.
      Vi gör alltid allt vad vi kan för att du ska få hem dina produkter så snabbt som möjligt.
  • Leveransbekräftelse

    • När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post.
      Du får även en ett e-postmeddelande med leveransbekräftelse i samband med att produkten/produkterna lämnar vårt lager och ett sms när de ankommer till ditt ombud.
  • Transportskador

    • Inspektera produkten och dess emballage noggrant vid mottagandet.
      Observera att det är kundens skyldighet att syna godset efter eventuella transportskador.
    • Vid skada måste detta anmälas omedelbart till chauffören eller ombudet och noteras vid mottagandet.
      Annars riskerar du att bli helt eller delvis utan ersättning.
    • Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig även göra en anmälan om skadan till vår kundtjänst via e-post eller telefon.
      Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
    • För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas.
      Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.
  • Utebliven leverans

    • Vid utebliven leverans ringer du Ljusihem.se på 011- 300 45 58 eller maila oss på sales@ljusihem.se
  • Felleverans / Reklamation / Garantiutbyte

    1. Ring eller maila Ljusihem.se på 011-300 45 58, sales@ljusihem.se så att vi kan reservera den rätta varan.
    2. Fyll i returformuläret som du laddar ner här.
    3. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret och returfraktsedel som man kan beställa från sales@ljusihem eller tel. 011-300 45 58.
    4. När vi fått varan skickar vi omgående den rätta varan till dig.
  • Returer och öppet köp

    Du har alltid 30 dagars bytes och returrätt från det att du mottagit varan.

    För att returnera en order eller produkt:

    1. Skriv ut och fyll i en returföljesedel och lägg ner i kartongen som dina varor skickades i.
    2. Kontakta oss på sales@ljusihem eller tel. 011-300 45 58, för att beställa en förbetald fraktsedel för 99 kr. Den är i regel billigare än att själv köpa en frakt.
    3. Fäst fraktsedeln på paketet och lämna åter till ditt ombud.
    4. Observera att du måste använda ett yttre lager på försändelsen, du får alltså inte skicka direkt
      i produktens orginalförpackning, detta för att skydda produktens originalförpackning.
      Det ytteremballaget som ditt paket skickades är i regel ok, förutsatt att den är i funktionsdugligt skick.

      Vi godkänner ej returer där originalförpackning är uppriven, trasig, tejpad på eller åsamkat annan skada vilket innebär att den ej är i orginalursprung.
      Om något av ovanstående ej uppfylls eller om returen ej är komplett, och/eller i skadat eller brukat skick så kommer detta att debiteras
      konsumenten.

      För företag och vid special- eller kundanpassade beställningar tillämpas
      särskilda villkor.
    5. Vill du veta mer - kontakta vår kundservice.

    Frakt

    • Ombud (fraktfritt över 500 kr)

      Ditt paket skickas via vår speditör till ditt närmsta ombud.
      När paketet anlänt till ombudet skickas ett SMS om att ditt paket finns klart för upphämtning.
      Har du inte angivit ett mobilnummer får du istället ett avi som brev, med referensnummer samt anvisning om var paketet finns att hämta.
    • Hemleverans (+149 kr)

      Ditt paket levereras till ditt hem via vår speditör, som i förväg kontaktar dig för att stämma av en tid som passar. En fraktkostnad på 149 kr tilkommer.
    • Hämta själv i butik

      Du kan även välja att själv hämta dina varor i butik.
      Då hämtar du själv dina produkter i vår butik i Norrköping.
      Observera att vi skickar ett e-postmeddelande samt ett SMS till dig så fort produkterna är framtagna och redo att hämtas, så att du inte åker ut i onödan.
      Våra öppetider hittar du här.
  • Ej utlösta paket

    • Ljusihem.se loggar alltid IP-nummer vid köp. Har du beställt men inte hämtat ut ett paket innan det går i retur (ca två veckor för paket), förbehåller vi oss rätten att fakturera dig 250 kr i frakt- och hanteringskostnader.
  • Kontakta oss gärna för mer information.