Logga in
  • Kundservice 011-300 45 58
  • Fri frakt över 500kr

Logga in

X
STÄNG



Ångerrätt
Hos oss har du alltid 30 dagars ångerrätt (14 dagar enligt Distansavtalslagen - läs mer på hallakonsument.se)
Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 10 dagar.

Som kund betalar du själv returfrakt och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage.
Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.
Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

 
Retur – hur gör jag?
1. Skriv ut och fyll i en returföljesedel (länk) och lägg ner i kartongen som dina varor skickades i.
2. Kontakta oss på sales@ljusihem eller tel. 011-300 45 58, för att beställa en förbetald fraktsedel för 99 kr. 
3. Fäst fraktsedeln på paketet och lämna åter till ditt ombud.

Observera att du måste använda ett yttre lager på försändelsen, du får alltså inte skicka direkt
i produktens orginalförpackning, utan använd en extra kartong utanpå.
Det ytteremballaget som ditt paket skickades är i regel ok, förutsatt att den är i funktionsdugligt skick.

Vi godkänner ej returer där originalförpackning är uppriven, trasig, tejpad på eller åsamkat annan skada vilket innebär att den ej är i orginalursprung.
Om något av ovanstående ej uppfylls eller om returen ej är komplett, och/eller i skadat eller brukat skick så kommer detta att debiteras
konsumenten.

För företag och vid special- eller kundanpassade beställningar tillämpas
särskilda villkor.
Vill du veta mer - kontakta vår kundservice.

 

Garanti och reklamationsrätt - enligt konsumentköplagen
Vi säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans.
Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka.
Läs mer här: Konsumentverket webbsida.

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt.
Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer.
Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören.

Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst.


Kontakta oss gärna för mer information